• Wpisów: 1006
  • Średnio co: 1 dzień
  • Ostatni wpis: 20 dni temu, 05:04
  • Licznik odwiedzin: 186 348 / 1933 dni
 
nessy78
 
kolorowe magazyny namawiaja do zakupu suplementow, a apteki sa nimi wrecz zasypane, szczegolnie kobiety sa latwymi ofiarami takich komunikatow. na rynku sa oferowane tabletki w pelnej gamie witamin i mineralow badz rowniez specjalne zestawy na porost wlosow, ladna cere, zmniejszenie apetytu na slodycze... ale zastanowmy sie, czy te sa naprawde zdrowe i potrzebne, badz to tylko kolejny marketingowy chwyt branzy beauty. trzeba pamietac, ze nadmiar takich skladnikow moze prowadzic do niezadowalajacych efektow, wrecz byc moze toksyczny dla organizmu. w krajach zachodnich juz od dlugiego czasu spoleczenstwo jest ostrzegane przed dodadkowa suplementacja zapomoca witaminek, mineralow, preparatow odzywczych, kuracji itd. egzystuja liczne studie, ktore zdecydowanie ostrzegaja przed zazywianiem syntetycznych suplementow. szwedcy naukowcy dosli do wniosku, ze przyczyna wysokiej zachorobwalosci na osteporoze, czyli pruchnice kosci jest suplementacja witamina A.
przedawkowanie suplementow prowadzi do tzw. hiperwitaminozy. hiperwitamoza to zespol objawow chorobowych, te wywolane zostaly nadmiarem witamin w organizmie. dodadkowa suplementacja jest jedynie zarezerwowana dla osob chorych, ktorych organizm nie potrafi za pomoca posilkow uzupelnic sobie danego braku witamin, mineralow. taka kuracja powinna odbywac sie jedynie pod opieka lekarska, a nie na wlasna reke, nieznacznie czy przyjmujemy preparaty z apteki lub z drogeri.

witamine C przyjmuje sie z jedzeniem. przedawkowanie witamina C moze sie objawiac biegunka, wymiotami, zgaga, bolami glowy, bezsennoscia i bolami nerek.

zbyt wysokie stezenie zatem witaminy A w organizmie moze miec bardzo powazne skutki. witamina a jest rozpuszczalna w tluszczach, co oznacza, ze jej metabolizm odbywa sie przez watrobe. wiec wysokie stezenie bedzie sie utrzymywac w organizmie az do calkowitego jej przetworzenia. nadmierna dawka witaminy A moze prowadzic do uszkodzenia watroby i oslabienia kosci a jak dowiedli szwedcy naukowcy nawet do wystapienia pruchnicy.

witamina E, to owa witamina zwana rowniez witamina mlodosci i dlatego byc moze tak czesto po jej syntetyczny odpowiednik siegaja kobiety, jest rowniez rozpuszczalna w tluszczach. najwieksze dawki witaminy E zapewniamy organizmowi za pomoca codziennego menu,  w bardzo rzadkich przypadkach dochodzi do jej niedoboru. witamina bardzo latwo dostaje sie do naszego organizmu. przy zbilansowanym jadlospisie rzadko dochodzi do niedoboru witaminy E. przy jej przedawkowaniu dochodzi m. in. do problemow z krzepliwoscia krwi. jej zawyzona obecnosc moze takze przyczyniac sie do rozwoju nowotworu pluc i prostaty. witamina E musi zostac w calosci zmetabolizowana przez watrobe poczym jej poziom sie ustabilizuje.

przedawkowanie witaminy D moze prowadzic do oslabienia kosci, powstawania kamieni nerkowych oraz zwapnienia tkanek miekkich, wiec dosc powazne i tutaj efekty uboczne, o ktorych wam zaden producent owych preparatow owszem nie powie.

do witamin z grupy B zalicza sie kilkanascie rodzajow, jednak najczesciej podaje sie witamine B9, czyli innaczej kwas foliowy, i witamine B6.  witaminy te sa rozpuszczalne w wodzie, ich nadmiar jednak moze powodowac zaburzenie pracy organizmu. dowiedziono, ze kwas foliowy przyjmowany w zbyt duzych dawkach moze przyczyniac sie do rozwoju nowotworow. zatem nadmiar witaminy B9 moze byc powodem dla problemow z zoladkiem, prowadzic do bezsennosci, powodowac wysypke i uporczywy swiad. zbyt duze dawki witaminy B6 moga przyczynic sie rowniez do uszkodzenia nerwow jak i ze zaburzenia pracy ukladu nerwowego.
zbilansowany i racionalny jadlospis powinnien dostarczyc tyle witamin, ile akurat potrzebuje nasz organizm. stosujac suplementy narazasz swoj organizm na ich przedawkowanie co niesie za soba powazne efekty uboczne i same problemy zdrowotne. wiec po prostu odzywiaj sie zdrowo a nie jadaj syntetycznych witaminek i mineralow. proste, tanie i najskuteczniejsze. a od czary mary preparatow nie urosna ladniejsze wlosy, silniejsze paznokcie, cera nie bedzie mlodsza i bardziej lsniaca. witamine D uzupelnic latwo za pomoca przebywania dziennie minimum 15 min. na swierzym powietrzu. proste i skuteczne.

  •  
  • Pozostało 1000 znaków